Újrakezdeni a diétát


újrakezdeni a diétát

Mit tehetsz, ha már egy jó ideje teljesen elhanyagoltad a testmozgást, de szeretnél ismét belevágni a rendszeres edzésbe? Az újrakezdés az edzésben — legyen szó akár az edzőtermi edzésről, akár a szabadtéri állóképességi sportokról — a fokozatosságon alapul, és nagyon oda kell figyelni a megfelelő regenerációra is.

Nézzünk néhány alapszabályt!

újrakezdeni a diétát

Az újrakezdés az edzésben egy kicsit mindig nehéz, de hidd el, meglesz az eredménye! Az első néhány hétben végezz átmozgató jelleggel, minden izomra kiterjedő gyakorlatokat, a nagyobb izomcsoportoktól a kisebbek felé haladva! Helyezd újrakezdeni a diétát az olyan alapgyakorlatokat, mint például a guggolás, ahol több izom kapcsolódik be és vesz részt a gyakorlat végrehajtásában.

újrakezdeni a diétát

Figyelj a regenerációs, pihenőidőre is! Eleinte két egymást követő napon ne végezz edzésmunkát, mindig tarts legalább egy pihenőnapot!

Kezdeni és újrakezdeni...

Ha túl vagy az átmozgató időszakon, megoszthatod az izomcsoportokat különböző napokon, ezt hívjuk osztott edzésprogramnak, és ebben az esetben akár két-három edzésnapot is tarthatsz pihenőnap nélkül. Most kezdd el újra!

Ősszel sokan hajlamosabbak a búskomorságra, a mozgás pedig bizonyítottan képes megelőzni a depressziót, a lehangoltságot. Másrészt aki rendszeresen sportol, annak erősebb lesz az immunrendszere, így nagyobb eséllyel kerülheti el a megfázásos megbetegedéseket.

újrakezdeni a diétát

Ráadásul ha a szabadban is sportolsz, akkor az újrakezdés az edzésben ilyenkor, ősszel talán a legszebb és legélvezetesebb: a túrázás, a terep futás — vagy a kettő ötvözete, a túrafutás — során nemcsak a tested, de a lelked is feltöltődik a csodás színekben pompázó őszi természetben!