Egészséges étrend piramis


Egészségtelen zsiradékok Mindenkinek ki kell alakítania a saját, kiegyensúlyozott étrendjét és mozgásprogramját. Az emberke, aki a lépcsőn felszalad, és a lépcsősoron játszó gyermekek azt jelképezik, hogy a felnőtt 2 hetes diéta férfiaknak a mozgás, a gyereknek pedig a játék és a sport kell, hogy felváltsa a televízió és a videojátékok előtt töltött időt.

Minden mozgás egészséges: A foci, a gördeszkázás, a kirándulás a hegyekben, egy hosszú bevásárló séta, úszás a barátokkal, a kutyasétáltatás.

Tartalomjegyzék

Piramis szerkezete A piramis szerkezete, az egyre kisebb kiterjedésű csíkokkal, amelyek lassacskán fölérnek a csúcsra, azt jelölik, hogy az ételeket mértékkel kell egészséges étrend piramis. Mindegyik csík mérete az adott ételtípusból javasolt mennyiségre vonatkozik.

  1. Az ben, az Amerikai Egyesült Államokban létrehozott ábra már tudományosabbnak számít és -ig az összes piramis ennek a mintájára készült.
  2. Mit lehet enni a 90 napos diéta alatt
  3. 6 hónapos étrendje
  4. É material que pode ser utilizado por todosdo 1º ao 5º ano.

Ezt a számítást is egyénenként kell végezni. Minél aktívabb valaki, annál kevésbé kell szigorúnak lennie étrendjének kialakításánál. Napról napra, az életmód szerint jelöljük meg az étrendet.

citrin hatása

A különböző színekkel ábrázolt hat élelmiszercsoport a megfelelő mennyiségben legyen jelen az asztalunkon. Minden gyerek és felnőtt apró, de hasznos lépéseket tehet a saját étrendjének és életminőségének javítására. A hat élelmiszer-kategória Gabonafélék: a nap során elfogyasztott gabonafélék legalább fele legyen teljes kiőrlésű.

A helyes táplálkozás alapjai

Reggelire mindenképpen egészséges étrend piramis kiőrlésű gabonából készült terméket együnk, hogy elegendő energiával kezdjük a napot. Figyelmesen olvassuk el a címkét: pl.

drasztikus diéta

Zöldség: válogassunk belőlük az évszaknak megfelelően, lehetőleg házilag termesztett vagy bioterméket. Tegyük változatossá étkezéseinket a különféle gusztusos zöldségfajták étrendünkbe történő bevonásával.

Kóstoljuk meg a sötétzöld brokkolit és spenótot, a narancssárga répát és paprikát. Gyümölcs: szezonális gyümölcsöket válasszunk, lehetőleg házilag termesztett vagy bioterméket.

A gyümölcs a természet édes, finom ajándéka. Készítsünk házilag facsart centrifugázott gyümölcslét, sokkal finomabbak a gyárilag készülteknél. Tej és tejtermékek: kalciumban gazdagok, ugyanakkor magas a zsírtartalmuk is, ezért módjával fogyasszuk.

Egészséges étkezés, mozgás és pozitív gondolkodás

A kalcium erősíti a csontokat. Ellenőrizzük a címkét, és igyekezzünk alacsony zsírtartalmú terméket választani.

hogyan fogyjunk hasról és derékról

Hús és hüvelyesek bánjunk óvatosan a fehérjével. Fogyasszunk kevésbé zsíros húsokat: csirkét, pulykát, halat.

Miben segít a táplálkozási piramis?

Főzzük, grillezzük, és lehetőleg kerüljük az olajban való sütést. Fehérjeforrásként kínálhatunk mogyorót, borsót, lencsét, csicseriborsót és babot is.

7 hónapos étrendje

Zsírok és cukrok az olaj nem étel, de az egészséghez szükség van olaj fogyasztá­sára is. Válasszuk a halolajat, a szárított gyümölcsolajat, az extra szűz olívaolajat vagy a kukoricaolajat.

Navigációs menü

Korlátozzuk a szilárd zsírok használatát mint pl. Olyan ételeket és italokat válasszunk, amelyek kevés hozzáadott cukrot, illetve édesítőszert tabletta fogyáshoz, mert ezek nagyon megnövelik az energiatartalmukat.

fogyás olajjal

Mindig figyelmesen olvassuk el az élelmiszerek címkéjét. Ismerd meg a határaidat! Találjuk meg az egyensúlyt az evés, a szórakozás és a sportolás között.

fogyni combból

Gyermekünk mozogjon sokat, hatvan percet naponta, de legalább hetente háromszor. Válasszuk ki azt a tevékenységet, amit legjobban szeret. Sétáljon, táncoljon, biciklizzen vagy korcso­lyázzon; mindegy, hogy mit, csak mozogjon.

Hiába vagyunk például mindig jókedvűek és járunk el hetente többször sportolni, a közben nem figyelünk oda a helyes táplálkozásra és cukros üdítővel, felesleges szénhidrátokkal és vegyszerekkel kezelt illetve veszélyes tartósítószerekkel teletömött készételeket fogyasztunk. Az elmúlt évtizedek során számos táplálkozási piramis látott napvilágot.

Ez a kulcs ahhoz, hogy az ember ne hízzon el, és hosszú időn keresztül fürge és egészséges maradjon.