Diéta típusok, Gyakori megbetegedések


A legismertebb diéta típusok és föbb szabályaik Számos diéta terjedt el napjainkban, melyek közül a legismertebbeket foglaljuk csokorba: Az Atkins diéta alkalmazásakor a cukor, kenyér, rizs, burgonya, és tésztafélék mellőzése mellett gyakorlatilag bármennyi magas fehérjetartalmú ételt fogyaszthatunk, a szénhidrát diéta típusok a szervezet pedig a szervezetben lerakódott zsírt égeti el.

Szakértői vélemények szerint az Atkins diéta jelentős kockázatokat rejt.

elkezdeni a diétát

Vércsoport diéta: Egy viszonylag újkeletű diétás módszer. A módszer lényege azon a vélekedésen alapul, mely szerint ugyanaz az étel másképp hat különböző emberekre, akiknek más és más a vércsoportjuk. Így az étrendünket a vércsoportunknak megfelelően kell összeállítanunk.

diéta nőknek

Makrobiotikus diéta: A görög macro hosszú és bios élet szavak összetételéből eredő makrobiotikus táplálkozás hosszú múltra tekint vissza. Lényege, hogy előnyben részesíti a bio termesztésű nyersanyagokat, a helyben termesztett zöldségeket, és kizárja az adalékanyagokkal dúsított élelmiszereket.

Nagyon sokféle diéta, vagy táplálkozási szokás, táplálkozásvallás és fogyókúra rendszer létezik. Ahány ember, annyiféle típus, annyiféle diéta. Rengeted könyvet, tanulmányt, írást átnéztem, hogy megtaláljam a legmegfelelőbbet, de arra a következtetésre kellett jutnom, hogy nincs legmegfelelőbb. Vagyis van, de mindenkinek egyénileg kell megtalálnia a maga számára legmegfelelőbb diétát.

Macrobiotikus élelmiszerek: gabona, zöldségek, halak, szója, tofu. Tiltott élelmiszerek: kenyér, húsok és tejtermékek.

A táplálkozási típusok és azok jellemzői - \

Paleo paleolit diéta: Napjaink talán legtrendibb diétája, ellenére, diéta típusok számos kritika éri. A paleolit étrend lényege, hogy vissza kell térnünk a paleolit korszak ősemberének táplálkozásához, aki gyűjtögetett, halászott, vadászott, ezért az általa fogyasztott táplálékok köre igen szűkös volt: sovány húsok, tojás, magok, gyümölcsök és zöldségek.

rostdús étrend minta

Érdemes kiszámolni azt is mindenkinek, hogy mennyi kalóriát vihetünk be a szervezetünkbe egy adott naponígy elkerüljük megelőzhetjük az elhízást. A cikkhez ajánlott kalkulátoraink.

fogyás időszakos böjttel