16/8 étrend


Már az ókorban is alkalmazták mind egészségi, mind spirituális okok miatt. Azonban a modern kor társadalma magával hozta a mértéktelen táplálkozást, mivel korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll számunkra az étel.

16:8 diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés

A felgyorsult világban pedig hajlamosak vagyunk a félkész és készételekhez nyúlni, és reggeltől estig rendszertelenül étkezni. Időszakos böjt fogalma alá tartozik, aminek több formája is van, de én most ezt leggyorsabban fogyni nektek bemutatni, mert ez a legideálisabb a legtöbb ember számára.

Este 8 után leteszem a villát és fel nem emelem azt másnap délig. Semmi péksütemény, semmi nasi, de még a puritánnak tűnő íztelen zabpehelyt is kerülöm. Feketén iszom a kávét és délig semmilyen ételt nem veszek magamhoz. Én, aki ételesben hordozta magával a csirke-rizset és akinél mindig volt 30g shakerbe rejtett tejsavófehérje elhatároztam, hogy adok egy esélyt a böjtölésnek. A kezdeti zavaró éhségérzet és átmeneti gyengeség után rákaptam az ízére ha van ilyen.

Szemben a hagyományos kalóriadeficit alapján működő diétával nem kell berögzötten számolgatni a bevitt kalóriákat, de természetes az egészséges táplálkozás elveit követni kell. Az, hogy mikor eszünk egy nap először egyéni döntés, de bele kell kalkulálni, hogy utána 8 óra áll rendelkezésünkre még enni.

chili krém fogyás online étrend tanácsadás

Például, ha délelőtt 10 órakor eszünk előszőr akkor 18 órakor lehet utoljára. Természetesen nem az a lényege, hogy 8 órán keresztül csak eszünk ész nélkül, tudatosságot ez az életmód is igényel.

Szöveg: Csaba Orsolya Frissítve: Istock Az intermittent fasting legnépszerűbb változata a as módszer, azaz amikor 8 órás időtartamban lehet16 órában pedig nem lehet étkezni. Az intermittent fasting előnyei és hátrányai. Sokan vannak, akik fogyási céllal vágnak bele a futásba, és a sport mellé egy olyan fogyókúrás módszert keresnek, ami egyszerűen követhető és könnyen tartható.

A 16 órás pihenő szakasz alatt kalóriamentes folyadékformákat válasszuk, mint például édesítettlen tea, víz. Mitől hatékonyabb, mint a megszokott kalóriamegvonás?

Keress receptre vagy hozzávalóra

16/8 étrend 16 órás böjt során a szervezetben beindul az úgynevezett protein por diéta, de nem összekeverendő a ketogén diétával! Míg a kalóriamegszorításos diétánál a szervezet szép lassan alkalmazkodik az alacsony energiabevitelhez és belassul az anyagcsere, ez által megáll a fogyás is, esetleg jójó effektus idéz elő, addig a böjt alatt csökken az inzulinszint, így a zsírraktárak elérhetővé válnak, és a tárolt energiákhoz nyúl a szervezet.

A 8 órás étkezési szakasszal pedig biztosítjuk a szervezetet, hogy megkapja a szükséges energiát és nem lassul be az anyagcsere.

marhahús fasírt diéta legjobb fogyókúrás kapszulák

Jó hír mind emellett, hogy az izomtömeg pedig nem kezd el csökkeni. Nem mindegy mit eszel! Nem elhanyagolható az ételek minősége és mennyisége sem, de az előbbié a fő hangsúly.

kettlebell gyors fogyás miért áll meg a fogyás

A tudatosság itt is fő szerepet kap, érdemes oda figyelni mit eszünk. Fontos szerepe megmarad a lassú felszívódású szénhidrátoknak, gyümölcsöknek és zöldségeknek, olajos magvaknak és a zsírszegény hús és húskészítményeknek kiegészítve a tejtermékekkel.

Az időszakos böjt - hogyan kezdj neki?

Összeségében tekintve egy mediterrán diétával 16/8 étrend kapcsolva elérhetünk egy tartható és sikeres életmód változást. Legfőbb pozitívumai: — javul az inzulinérzékenység, tehát a zsírraktárok bontása is fokozódik és javul a szénhidrát 16/8 étrend — javítja a bél mikrobiomját — csökkenti a rossz koleszterin és a triglicerid szintet — pozitív hatással van a hormon háztartásra és az anyagcserére — kevesebb szervezést igényel, mint a legtöbb diéta — könnyebb tartani és sikeresebb hosszú távon, mint a kalória megvonásos étrendet — böjt alatt a sejtregenerálódási folyamatok beindulnak — megfelelő étkezés és böjt következetes napi mintája fenntartja a normális cirkadián ritmust Kontraindikált a 16/8 étrend esetekben:.

  1. Van, aki azért csinálja, mert fogyni akar, mások az egészségi állapotukon szeretnének javítani, de akadnak olyanok is szép számmal, akik egyszerűen az egészséges életmód részének tekintik, hogy időnként böjtölnek.
  2. Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Tizenhat órán át megtartóztatod magad, majd nyolc órán keresztül korlátok nélkül eszel — ez az alapja a most rendkívül népszerű diétának, ami szigorú, mégis viszonylag könnyen tarható, és hívei szerint nagyon eredményes.
  3. Hogyan fogyjak nagyon gyorsan
  4. diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés | Well&fit
  5. Fogyás beindítása
  6. Léböjt kúra fogyás vélemények
  7. Jó fogyókúra
  8. Most ez a fogyókúra visz mindent!