Rostdús étrend, Karcsúsító rostok | Well&fit


  • Minden másnap diéta vélemények
  • Fogyókúrás központok
  • A magas rosttartalmú élelmiszerek amellett, hogy karbantartják kiválasztó szerveinket, segítenek a koleszterin távozásában is.
  • A rostdús növényi étrend előnyei és megvalósítása
  • Szétválasztó diéta étrend
  • Rostdús táplálkozás
  • Ételek, melyek tele vannak rosttal - HáziPatika

Írta Bányai Adrián A clean eating táplálkozás egyik alapja, a magas rostfogyasztás. Mi most eláruljuk azt is, hogy milyen előnyökre számíthatsz, ha napi rendszerességgel viszel be, illetve mik a legjobb rost források.

Olvasási mód:

Élelmi diétás rostnak nevezzük a táplálékunkban lévő, nem emészthető anyagokat, amelyek az emésztő enzimek hatásával szemben ellenállóak, vagyis az emésztő enzimek nem képesek ezeket felszívódásra alkalmas kisebb egységekre bontani. Az élelmi rost összetételét tekintve tehát legnagyobb részben nem emészthető szénhidrát poliszaharidde ide soroljuk a növényi sejtfalban található lignint is.

  1. Amit a rostdús táplálkozásról tudnod kell | Clean Eating Magyarország
  2. Diéta jótékony hatása

Rostok kizárólag növényi eredetű táplálékban találhatóak meg és mivel nem emésztődnek meg nem tartalmaznak rostdús étrend. Bár az élelmi rost nem egy tápanyag, mégis létfontosságú összetevője étrendünknek.

rostdús étrend

Nagyon fontos szerepe van szervezetünk működésében, ezen belül is elsősorban az emésztésben. Hatékonyabbá teszi a víz megkötését, az elfogyasztott ételek felszívódását, a bélműködést, az emésztést. A rosthiányos táplálkozás rövidtávon székrekedést, hosszútávon elhízást, cukorbetegséget vagy akár vastagbélrákot is okozhat Az élelmi rostoknak két fajtáját különböztetjük meg attól függően, hogy a rost oldódik e vízben.

  • Diéta vagy fogyókúra
  • Magyar sztárok fogyása
  • Keress receptre vagy hozzávalóra Így tudsz minél több rostot bevinni a szervezetedbe egyszerűen!
  • Székrekedés és pluszkilók ellen: így működik a rostdiéta! - Fogyókúra | Femina
  • 1700 kalóriás étrend nőknek
  • Plázs: Mit jelent pontosan a rostdús étrend, és miért is jó nekünk? | rendezvenydoktor.hu
  • Így tudsz minél több rostot bevinni a szervezetedbe egyszerűen! | rendezvenydoktor.hu

Vízben oldódó rostok: Zselésítő tulajdonsággal rendelkeznek. A víz mellett egyéb táplálékokat is megkötnek, lassítják és egyben hatékonyabbá teszik az emésztést. Jótékonyan hatnak a zsír- és szénhidrát-anyagcserére, csökkentik a vércukor-ingadozást.

Betűméret:

Felveszik a vízben oldott kóros anyagokat, ezáltal elősegítik a detoxikációt. Gyomorbetegségek esetén megkötik a baktériumokat és segítik a gyorsabb gyógyulást.

rostdús étrend

Táplálékként szolgálnak a vastagbelünkben élő jótékony baktériumok számára. Ezért nevezzük a vízben oldódó rostokat tartalmazó élelmiszereket prebiotikumoknak is. Vízben oldódó rostokat tartalmaz nagy mennyiségben: alma, a puha húsú gyümölcsök, a rostdús étrend, a hüvelyesek, a csonthéjasok, sütőtök.

További cikkeink a témában

Vízben nem oldódó rostok: A vizet megkötik, így növelik a bevitt táplálék mennyiségét és elősegítik a jóllakottság érzését. Ilyen például a rezisztens keményítő is.

De mi is az a rost, honnan tudjuk, hogy mennyit fogyasztunk belőle, és honnan jött egyáltalán ez a szám? Milyen típusú rostok vannak? Az élelmi rost azokra a hasznos szénhidrátfélékre utal, amelyek növényekben és nem a rosttartalmú kiegészítőkben találhatóak meg. Két típusát különbözetjük mega vízben oldódó és a vízben nem oldódó rostot, mindkettő nagyon kedvező nekünk.

Gátolják a keményítőbontó amiláz aktivitását, amelynek eredménye a szénhidrátok lassúbb felszívódása. Vízben nem oldható rostokat tartalmaz nagy mennyiségben: a teljes kiőrlésű termékek, a korpa, a sárgarépa és az uborka.

Ezek is érdekelhetnek

Sajnos a magyar átlagember még mindig nagyon kevés rostot fogyaszt naponta. Ez nem azt jelenti, hogy egy újabb számot kell mérnünk ha egészségesen akarunk táplálkozni.

Tökéletesen elég, ha a clean eating útmutatásainak megfelelően táplálkozunk. Minden nap eszünk teljes kiőrlésű gabonákat, vagy zabot.

rostdús étrend

A hagyományos köreteket lecseréljük barnarizsre, kölesre, vagy pl. Ez mellet minden nap változatosan eszünk gyümölcsöket igen, szénhidrátfóbiából nem kihagyni a gyümölcsöket!

rostdús étrend

Hüvelyesek és káposztafélék csak akkor kerüljenek sorra, ha nem okoznak emésztési panaszokat. A rostdús táplálkozás mellett különösen fontos, hogy megfelelő mennyiségű vizet fogyasszunk, hiszen 1g rost 0,5dl vizet köt meg.

rostdús étrend

Amennyiben nem iszol hozzá elegendő folyadékot, akkor puffadás, székrekedés léphet fel. A rendszeres rostfogyasztás minden egészséges ember számára hasznos, csupán egyes speciális helyzetekben elkerülendő, mint gyomor, vagy bélrendszeri műtét után, vagy epe, hasnyálmirigy betegségek esetén.

Szélsőségesen rostszegény táplálkozás esetén előfordulhat, hogy szervezeted nem képes azonnal alkalmazkodni a rostdús étrend gazdag, több nyers élelmiszert tartalmazó étrendhez.

Oszd meg :.