Napi szénhidrátbevitel diéta, Mennyi az ideális szénhidrátbevitel? (1.)


Szénhidrát a testsúly-csökkentésben – Miért és mikor érdemes szénhidrátot számolni?

Téma: Életmód Szervezetünk számára rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű szénhidrát elfogyasztása, hiszen így juthatunk hozzá az éltben maradáshoz szükséges energiához. Nem mindegy azonban, hogy miből áll össze a napi szénhidrátbevitel, hiszen a nem megfelelő étrend könnyen elhízáshoz, és különböző betegségek kialakulásához vezethet.

forever 9 napos diéta ára

Ahhoz, hogy biztosítsuk a szervezetünk működéséhez elengedhetetlen energiát, szénhidrátokra is szükségünk van, de más élettani folyamatok sem képzelhetők el nélkülük. Ezért káros a modern fogyókúrákban előforduló nagyon alacsony szénhidrátbevitel következménye, hogy testünk elkezdi lebontani a saját fehérjéit, hogy így jusson cukorhoz glükoneogenezisami együtt járhat többek között az izmok leépülésével, valamint a víz- és sóháztartás felborulásával, és különböző hiányállapotok, betegségek kialakulásával.

De mennyi az ideális szénhidrátbevitel?

  • Ketomix kapszula vélemények
  • Hogy lehet fogyni karból

Kétféle szénhidrát létezik Tulajdonképpen, önmagában egyik szénhidrát sem veszélyes, ha mértékkel fogyasztjuk. Táplálkozási szempontból kétféle szénhidrátról, közelebbről az egyszerű és az összetett cukrokról érdemes beszélni. Egyszerű cukor például a répacukor, ami gyorsan felszívódik, ezért hirtelen emeli meg a vércukorszintet, és jelentős inzulintermelődést napi szénhidrátbevitel diéta ki.

fogyókúrás tabletták listája

Összetett cukrok szénhidrátokazaz keményítők találhatóak meg a zöldségekben, gyümölcsökben, gabonákban, húsokban, tejtermékekben, ezek lassan szívódnak fel. Sőt, valójában a rostok is szacharidok, amelyek ugyan nem szívódnak fel, de számos jótékony tulajdonsággal rendelkeznek.

Egészséges fogyás szénhidrátbevitel mellett

A rostok segítenek eltávolítani a vastagbélből a lerakódásokat, megkötik a mérgeket, csökkentik a koleszterinszintet, védik a szívet és az érrendszert, valamint, nem utolsó sorban, táplálékul szolgálnak a jótékony baktériumok számára. Napi szénhidrátbevitel Azt szokták mondani, hogy a napi szénhidrátbevitel a teljes kalóriabevitel körülbelül százaléka legyen.

fogyj levessel

Ha ennél több — és nem mozogjuk el —, a felesleges szénhidrát zsírként raktározódik el, míg a túl alacsony szénhidrátbevitel a már említett izomleépüléshez vezet. Egy átlagos felnőttnek testsúly kilogrammonként elegendő naponta gramm szénhidrátot fogyasztani, a teljes szénhidrátbevitelből legfeljebb 30 gramm legyen egyszerű cukor. Ezzel megőrizhető az ideális testsúly.

Ennek további feltétele, hogy a zsírok aránya legfeljebb 30, a napi szénhidrátbevitel diéta pedig ennek fele legyen.

Szénhidrátbevitel és fogyás

Ha fogyókúrázunk Egy gramm szénhidrát 4,1 Kcal. Amikor fogyókúrázunk, ezt a számot vegyük figyelembe.

5 fatális hiba diétában - Diéta tippek, tanácsok

Semmiképpen ne csökkentsük le túlzottan a szénhidrátbevitelt, a teljesen szénhidrátmentes diétától pedig még inkább tartózkodjunk, mert ennek akár súlyos egészségügyi következményei is lehetnek. Arra ügyeljünk, hogy a napi szénhidrátbevitel ne zuhanjon 30 gramm alá!

Legyen sok rost az étrendünkben, a rostok ugyanis segítenek helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, ennek hatására pedig javul az emésztés, felgyorsul az anyagcsere.

Viszont a szervezet okos, így igyekszik kompenzálni: más tápanyagból nevezetesen zsírokból és fehérjékből igyekszik üzemanyagot előállítani. Igaz, hogy ez a folyamat energia- és időigényesebb, de egészséges szervezetben beindulnak az üzemanyagtermelő folyamatok és jó esetben a kellemetlen mellékhatások is megszűnnek. Ezt az élettani folyamatot glükoneogenezisnek hívjuk, vagyis: mikor nem szénhidrát természetű előanyagból állít elő glükózt szőlőcukrot, azaz energiát a szervezet. Optimális esetben csak a zsírokat, a szervezet zsírraktárait kezdi el bontani a szervezet, nem pedig a fehérjéket, az izmokat! Ez senki számára nem előnyös, hiszen nem izomból, hanem zsírszövetből kívánunk fogyni!

Ennek két oka van: a bélflóra probiotikus baktériumai emésztőenzimeket is termelnek, míg a rostok béltisztító hatásának következtében javul a tápanyagok felszívódása. Ami a konkrét mennyiséget illeti, ehhez az kell, hogy testsúly kilogrammonként naponta legfeljebb 4 gramm szénhidrátot többségében összetett szénhidrátot fogyasszunk, és a teljes kalóriabevitel nem érheti el a Kcal-át.

Egy 80 kilós felnőttre vetítve ez kb.

  1. Miért nem indul be a fogyás
  2. Egészséges fogyás szénhidrátbevitel mellett | Magyar Nemzet
  3. A szénhidrát fogyókúrás berkekben már-már egyfajta szitokszónak számít.
  4. Manapság népszerűbb fogyókúrás irányzat az alacsony szénhidráttartalmú étrend követése, és ez nem véletlen, ugyanis a szénhidrátbevitel csökkentése az egyik legjobb módja a fogyásnak.
  5. Havi 5 kg fogyás
  6. Belső comb fogyás

Az American College of Sports Medicine ugyanakkor a sportolók számára 2,7- 4,5 gramm szénhidrátbevitelt javasol testsúly kilogrammonként. Mit együnk? A gyakorlatban a fentiek azt jelentik, hogy az ideális szénhidrátbevitel döntő része összetett cukrokból áll.

  • Fogyókúrás köretek
  • Diéta veseelégtelenség esetén

Ezt a legegyszerűbben a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák, és az ezekből készült élelmiszerek fogyasztásával érhetjük el, ahogyan a tejtermékekről, húsról és a tojásról se feledkezzünk meg.

Tartózkodjunk a fehér cukortól és a fehér liszttől, a félkész- és készételektől, részesítsük viszont előnyben, a rostokban gazdag táplálékokat. Különösen ajánlott az útifű maghéj, a bab és a chia mag, mert ezekben a vízben oldódó és nem oldódó rostok is megtalálhatók, valamint a szilva, a korpa, a zab, a lencse és a búzacsíra.

Mennyit kell enni, hogy meginduljon a fogyás?

Férfiaknál 38, nőknél 25 gramm az optimális rostfogyasztás. Egy csésze búzakorpa, bab vagy lencse kb. Lényeges, hogy a napi szénhidrátmennyiséget ne egyszerre, hanem alkalommal vigyük be a szervezetünkbe, és természetesen napi rendszerességgel mozogjunk legalább fél órát.