Böjtölés fogyás. Lehetséges előny: a fogyás


  • Ezt teszi a böjtölés a testeddel: messze nem csak a fogyás miatt éri meg - Dívány
  • Időszakos böjt: biztonságos és hatékony módszer a fogyáshoz Táfelspicc

Önmagában az IF, vagyis az időszakos böjtölés nem gyorsítja a fogyást Rossz hírek érkeztek a sztárok körében is az egyik legnépszerűbb diétáról, az intermittent fastingról.

A magyarul időszakos böjtölésnek nevezett étrendről ugyanis kiderült, hogy önmagában nem gyorsítja a fogyást, ráadásul nem is a zsírból, hanem az izomtömegünkből veszítünk ezzel az étrenddel először a friss kutatási eredmények szerint.

green coffee biocom vélemények fogyókúra első napja

Ám egy friss kutatásból kiderült, hogy önmagában az időszakos böjtölés nem rendelkezik különösebb előnyökkel bármilyen más, normál hétköznapi étkezéshez képest. A San Franciscó-i Kalifornia Egyetem kutatócsoportja dr. Ethan Weiss kardiológus vezetésével véletlenszerűen böjtölés fogyás be felnőttet két csoportba: az egyik csoportban 12 héten át az intermittent fasting szerint kellett étkezniük, míg a kontrollcsoport nem követett különösebb diétát.

A böjtölők étkezési ablaka dél és este nyolc között volt, míg a másik csoportba kerülők háromszor étkezhettek egy nap, a főétkezések között pedig fogyaszthattak rágcsálnivalókat. A tizenkét hét leteltével nem volt jelentős eltérés a két csoport között, sem súlyvesztésben, sem az anyagcserében nem mutatkozott változás, ahogy a koleszterinszint, vércukorszint és a testzsírszázalék sem változott. Mindkét csoportban olyan emberek voltak, akik enyhe súlyfelesleggel rendelkeztek.

Az intermittent fastingot követők valamivel több súlyt vesztettek, ám az eltérés olyan csekély volt, hogy az a statisztikai hibahatáron belül maradt.

keto light kapszula 21 napos súlykontroll diéta

Emellett azt figyelték meg a tudósok, hogy a böjtölők többet veszítettek az izomtömegükből a tanulmány alatt eltelt időben, mint a kontrollcsoportba tartozók. A kalória lehet a kulcs A friss kutatás eredményei pont ellentétesek a korábbi tanulmányokéval. A lényeges eltérés az lehet a korábbiakhoz képest, hogy a San Franciscó-i vizsgálatban nem határoztak meg kalórialimitet a résztvevőknek, nem kellett edzeniük és a tápanyagbevitelük arányát szénhidrát, zsír, fehérje sem kötötték ki szigorúan.

A résztvevők nem jegyezték fel a napi kalóriabevitelüket sem, csupán annyit határoztak meg a tudósok, hogy a két csoportban nagyjából ugyanannyit egyenek a résztvevők.

Variációk koplalásra

Olvastad már? Időszakos böjtölés?

  • Tudja, mi az az órához állított böjt? És azt, hogy mennyit lehet vele fogyni?
  • Havi öt nap böjt a fogyás titka?

Ne higgy el mindent róla! Bár az egyik legnépszerűbb diétatípus manapság az intermittent fasting, vagyis időszakos böjtölés, böjtölés fogyás rengeteg félreértés és mítosz kering róla még mindig.

hogyan fogyjak le otthon divatos fogyókúrák és veszélyeik

Ez összecseng azzal, hogy a korábbi vizsgálatokban a hatékonyabb fogyáshoz a résztvevők legalább kalóriával csökkentették a korábbi életmódjukhoz képest a bevitt kalóriák számát, ami megmagyarázhatja az eltérő eredményeket.

Illetve rámutat böjtölés fogyás, hogy az időszakos böjtölés, tehát amikor a napnak csupán meghatározott óráiban étkezhetünk, önmagában nem elég az álomsúly eléréséhez. Fontos része a diétának az adagok és kalóriák csökkentése és bizonyos élelmiszercsoportok kizárása az étrendünkből.

Hosszabb böjt, gyorsabb anyagcsere, kevesebb izom A tudósok azt is feltételezik, hogy a nyolc órás ablak a böjt során túl hosszú volt ahhoz, hogy az anyagcserében megfigyelhető jótékony változások beindulhassanak, amelyek korábbi tanulmányokban megjelentek.

Keresés a blogban

Egy ilyen vizsgálatban például hatórás ablakot hagytak csupán böjtölés fogyás evésre, és így már megfigyelhetőek voltak jótékony változások a szív- és érrendszerben, valamint határozottabb súlyvesztést tapasztaltak. Ugyanakkor a gyorsabb fogyásnak ára van: a leadott kilók nagyobb része az izomtömegből történik, nem a zsírtömegből, ami olyan mellékhatásokkal járhat, mint például a gyengeség. Ehhez hozzájárulhat még az alacsonyabb kalóriabevitel és a kevesebb fehérje fogyasztása is.

étvágycsökkentő fogyást gátló tényezők

Olvass tovább! A személyiségünkhöz illő étrend megtalálása segíthet elindulni az életmódváltás útján az egészségesebb táplálkozás felé. Forrás: Insider.

2 hetes diéta férfiaknak etrend vasarlas