Rostban gazdag diéta


Az egészséges táplálkozás alapjai – Mit és hányszor egyek egy nap, egy héten (3-6. oszt. korcsoport)

Táplálkozástudományi szakemberek szerint feleannyi rostot sem eszünk, mint kellene, pedig a rostban gazdag ételek amellett, hogy megkönnyítik a fogyást, az egészséges életmód fontos részei. Hogyan lehet növelni a rost fogyasztásunkat, és mik a legjobb rostban gazdag ételek? Mik azok a rostok?

rostban gazdag diéta

Az élelelmi rostok a növények azon részei, amiket nem tudunk megemészteni, mert ellenállnak a gyomorsav és az emésztőenzimek hatásának, így szinte érintetlenül érkeznek a vastagbélbe, hogy ott kifejtsék jótékony hatásukat.

Kétféle rostot fogyókúra zöld teával meg: vízben nem oldódó rostok, amelyek a növények héj részében fordulnak elő, pl.

A vízben oldódó rostok lassítják az emésztést, és segítik a tápanyagok optimális felszívódását.

rostban gazdag diéta

Rostban gazdag ételek előnyei: Teltségérzetet okoznak - a rostban gazdag ételeket tovább rágjuk, és a gyomorban vizet vonnak magukhoz, és megduzzadnak. Csökkentik a koleszterinszintet - megkötik a bélben a koleszterint, akadályozzák a rostban gazdag diéta Megelőzik a székrekedést, elősegítik a könnyebb emésztést.

rostban gazdag diéta

Lassítják a cukrok felszívódását - ezáltal elősegítik a vércukorszint egyenletesen tartását. Felgyorsítják az anyagcserét, így fokozzák a zsírégetést, vagyis a fogyást Mennyi a napi szükséges rostbevitel? A nők számára javasolt rostbevitel napi gramm, a férfiaknak pedig gramm. Sajnos a legtöbb ember ennek csak a töredékét fogyasztja.

rostban gazdag diéta

Rostban gazdag ételek Rostban gazdag gyümölcsök és rosttartalmuk málna - 6,5.