Fogyás d vitaminnal


Az azonban kevesek előtt ismert, hogy szervezetünk D-vitamin telítettsége meghatározhatja fogyókúránk sikerességének mértékét.

fogyás d vitaminnal

Nézzük diéta gyorsan, mit is jelent mindez a gyakorlatban. A D-vitaminról A D-vitamin zsírban oldódó vitamin, mely részint a táplálékkal D1 és D2 vitamin jut be a szervezetünkbe, részint előanyagából keletkezik bőrünkben, a nap UV B sugarainak hatására D3 vitamin.

fogyás d vitaminnal

Egyik legfontosabb hatása csontrendszerünkre van, ahol is a csontképzést segíti elő többféle hatásmechanizmus révén. Ezen túlmenően azonban, számos, kevésbé közismert szerepe is van, mint például a vér kalciumháztartásának regulációja, vagy kockázatcsökkentő potenciál bizonyos tumoros megbetegedések esetén. A D-vitamin — mivel zsírszövetünkben raktározódik — túlzott bevitele esetén túladagolás léphet fel.

fogyás d vitaminnal

A D-vitamin túladagolása azonban csak extrém magas dózisok tartós szedése esetén fordulhat elő, az okozott magas kalciumszint miatt az alábbi tünetek léphetnek fel: fejfájás, hányinger, fáradékonyság, és kialakulhat érelmeszesedés is.

D-vitamin és a fogyókúra sikere Endokrinológiai kutatások, tanulmányok bizonyítják, hogy a szervezet D-vitamin szintje, és a fogyás mértéke közt szoros összefüggés van: fogyókúrázni szándékozó embereket vizsgáltak, s azt tapasztalták, hogy azoknak, akiknek a D-vitamin szintjük egy bizonyos érték felett volt, ugyanolyan feltételek mellett fogyás d vitaminnal mértékű fogyást értek el, mint társaik, alacsonyabb D-vitamin szinttel. Hogy ennek a jelenségnek egészen pontosan mi a mechanizmusa, egyelőre még nem teljesen ismert, a statisztikai eredmények azonban igen meggyőzőek.

D-vitamin szerepe a fogyásban

Érdemes tehát szervezetünket D-vitaminnal alaposan feltölteni. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő, változatos étrend, és a Nap áldásos sugarainak jótékony hatása.

Hatékony segítséget nyújtok a komplex betegségekkel küzdőknek, a stresszes életet élőknek és a sportolóknak egyaránt. Szívesen foglalkozom gyerekekkel is, náluk elsősorban a preventív, egészséges életmódra nevelő foglalkozásokat, előadásokat tartam rendkívül fontosnak. Célom, hogy segítsek az embereknek a számukra megfelelő életmód, étrend kialakításában. Várom azok jelentkezését, akik eldöntötték, hogy változtatnak eddigi életmódjukon, de érzik, hogy szakemberrel együtt könnyebben érhetik el a kitűzött célt.

Mivel hazánkban, az őszi-téli hónapokban elég alacsony a napsütéses órák száma, a lakosság jelentős része szenved D-vitamin-hiányban. Napjainkban, javasolt legalább az őszi-téli hónapokban mindenkinek kisdedkortól egészen az aggastyánokig naponta mesterséges D-vitamint fogyasztani. Hogy ennek mennyi az optimális dózisa, az természetesen több tényező életkor, egészségi állapot, terhesség-szoptatás függvénye, erről érdemes a szedést megelőzően kezelőorvosunkkal egyeztetni.

fogyás d vitaminnal