Pulzusszám fogyáshoz. Mi az a „zsírégető pulzus”?


Ha a sportolással nemcsak a kondíciódat javítanád, hanem fogyni is szeretnél, bizonyára hallottad már, hogy zsírégetés szempontjából jó, ha méred a pulzusod, ebből tudni fogod, hogy a tested milyen keményen dolgozik.

pulzusszám fogyáshoz

A pulzuskontrollált edzés segít abban, hogy a pulzusszám mérésével és a megfelelő tartomány beállításával optimalizáld az edzések intenzitását, és nyomon kövesd pulzusszám fogyáshoz hosszú távú változásokat, az állóképesség javulását. A pulzuskontrollált edzés abban is segít, hogy a szervezet minél gyorsabban kezdje el energiaként felhasználni a zsírsejteket, és ne az izomsejtekből nyerje az energiát.

Mi az ideális pulzusszám, ha fogyni akarsz?

pulzusszám fogyáshoz

Kifejezetten zsírégetés szempontjából a pulzusszám nem lehet túlzottan magas. Edzés során elsőként a szénhidrátraktárak adják az energiát az edzéshez, majd nagyjából perc után nyúl a zsírsejtekhez a szervezet.

pulzusszám fogyáshoz

Ha hosszasan magas pulzusszámmal dolgozol, azaz erőteljes, kemény, intenzív napi edzéseket végzel, a szervezet, hogy gyorsan energiához jusson, nem a zsírsejtekből, hanem az izomsejtekből fogja azt fedezni, hiszen innen tud elraktározott szénhidrátokhoz - glikogénhez - nyúlni.