Fogyni szeretnék mit egyek


Edd magad karcsúra!

Mennyit egyek, ha fogyni szeretnék?

Ha tartósan le szeretnél adni 5, 10 vagy több mint 20 kilót, akkor el kell felejtened a pár napos, esetleg pár hetes fogyókúrákat, fogyni szeretnék mit egyek. Olyan étrendet kell követned, amelyet könnyedén be tudsz tartani önsanyargatás nélkül is, és ennél fogva nem napokig vagy éppen hetekig tudod betartani, hanem sokkal inkább hónapokig, sőt inkább évekig.

Nézzük, mit egyél, ha fogyni szeretnél! Életmódváltás kell! Ha tartós eredményt szeretnél elérni, akkor ne villámdiétákban és "csodafogyókúrákban" gondolkodj!

A súlyfelesleg sem pár hét alatt alakult ki, hanem évek kellettek hozzá. Hogyan tudnád eltüntetni pár hét alatt azt, aminek felépüléséhez évek kellettek? A válasz sajnos az, hogy sehogy.

fogyni szeretnék mit egyek

Ilyen csak a mesékben van és talán még a televíziós reklámokban, melyek különböző fogyasztó csodaszereket szeretnének eladni. Az "Egy hét alatt -5 kiló! Nem véletlen, hogy a különböző sztárdiéták is a végén mind csalódással végződnek, súlycsökkenés nélkül. Divatosak, mert azt ígérik, amit mindenki szeretne hallani, hogy egy hét alatt akár 5 kilótól is megszabadulhatsz. Imádunk gyorsan nagy sikereket elérni.

Lehetőleg úgy, hogy alig teszünk bele energiát.

Fogyni akarok! Mit egyek?

Ezért elhisszük, hogy ilyen-olyan kapszuláktól le tudunk fogyni. Sajnos ez nem ilyen egyszerű. A sikerért nagyon sokat kell tenni.

Gabi, a WMN holtpontra jutott életmódváltó szerkesztője a héten mennyiségi kérdésekben kéri a segítségemet.

Nincsenek csoda készítmények! Ne gondoljuk, hogy beveszünk egy kapszulát és anélkül, hogy megváltoztatnánk az étkezési szokásainkat fogyni fogunk. Ez kényelmesen hangzik, de sajnos nem igaz.

Mennyit egyek, ha fogyni szeretnék?

Az vagy, amit megeszel. Ha zsíros ételeket eszel, akkor a tested könnyedén elzsírosodhat. Alacsony kalóriájú ételeknél pedig szépen leolvadnak a zsírpárnák. A gyors módszereknél az elért siker gyenge lábakon áll. Pár nap alatt visszajönnek a kilók.

fogyni szeretnék mit egyek

A legtöbb esetben még több is, mint amennyit leadtunk, mert szervezetünk a hirtelen kalóriamegvonás után úgy érzékeli, hogy többet kell raktároznia, nehogy újra energia nélkül maradjon.

Felszedünk újabb pár kilót, ráadásul csalódottak is vagyunk, így úgy érezzük, hogy az édességek pótolhatják azokat az érzelmi hiányokat, melyeket a ki nem elégített vágyak okoztak. Ezért többet eszünk, arra hivatkozva, hogy megérdemeljük. Majd ha már eltűnik ez a csalódottság, és látunk egy újabb, sokat ígérő diétát valamelyik női magazinban, akkor újra belekezdünk, hátha most sikerülni fog.

fogyni szeretnék mit egyek

Pár napig csináljuk, de a végén beleununk, mert túl sok mindenről kell lemondanunk, és pár nap alatt a kilók sem mozdulnak lefelé. Az eredmény újabb plusz kilók. Csak az önbizalmunk van mínuszban. Hívják ezt jojó effektusnak is.

Amikor a kilók lemennek, majd ismét fel, de az eredmény végül mindig többlet lesz. Eljön a pillanat, amikor végleg eleged lesz a sikertelen fogyókúrákból. Ne sanyargasd magad! Semmilyen önsanyargatást nem tartok megfelelőnek sem a test, sem a lélek számára. Az sem jó, ha valaminek a fogyasztását túlzásba visszük.

Ilyen például a káposztaleves diéta, melyben napokig káposztalevesen élnek. De ha nem jól csináljuk, akkor a testépítős diéta is a túlzásokról szól, mivel naponta több adag csirke elfogyasztásával járhat.

A kilencven fogyni szeretnék mit egyek diétáról nem is beszélve, amiben adott napon csak adott tápanyagot — például csak szénhidrátot — lehet enni. Ezeknél a diétáknál a szervezet egyensúlya felborulhat, a test meggyengül, és valamilyen betegség formájában hívja fel a figyelmet a problémára.

fogyni szeretnék mit egyek

Törekedjünk a harmóniára az étkezésünkben is! Véleményem szerint a legfontosabb super fat burner hatása harmónia, melyet önmagunkban és a táplálkozásunkban is meg kell teremtenünk.

A tápanyagok legyenek egyensúlyban! A túl sok fehérje nem jó, mert hosszú távon káros hatással lehet az egészségre. A csontritkulás, veseelégtelenség stb. Ráadásul savassá teheti a szervezetet, így a húsok mellé lúgosító zöldségeket is kell fogyasztani. A túl sok, nem megfelelő fogyni szeretnék mit egyek zsírraktárakat képez, mellé fehérjét is kell fogyasztanunk.

A napokig nem evés, kiéhezteti a szervezetet, utána jóval többet fogyasztunk és hízni fogunk, ahogy visszatérünk a normál étkezéshez. Tehát, mindenben az arany középutat kell megtalálunk, mert ekkor létrejön a harmónia, és a diéta többé nem önsanyargatásról és állandó lemondásról szól, hanem egy élvezhető életmódváltás lesz. Egyél, igyál színeset!

Hasonló témájú cikkeink

Itt években kell gondolkodnunk, nem pár napos programokban. De ehhez először is elhatározás kell. Amíg nincs meg ez az erős elhatározás melyet pont az eddigi rossz tapasztalataink, a sikertelen diéták alapoznak megaddig nincs értelme belekezdeni a váltásba, mert nem életmódváltás lesz, hanem csak egy pár napos fogyókúra, melynek végén talán még több kilót fog mutatni a mérleg, mint előtte.

A finom, ízes ételek biztosítják, hogy ne hagyd abba a diétád egy hét után.

Bizonyára mindenki találkozik legalább egyszer élete folyamán azzal az időszakkal, amikor picit megszalad a túró rudi, meg a pékáru, aztán pedig fogyni, zsírt leadni szándékozik az egészsége érdekében, vagy, hogy kívánatosabbnak érezze magát. Ilyenkor jönnek a különböző kérdések: kell-e testmozgás, és ha igen, milyen formában, mit és hogyan egyek, mit ne egyek. Segítségképpen adunk pár hasznos tippet arra, hogy milyen ételeket érdemes kerülni, ha meg akarunk szabadulni attól a bizonyos nem kívánt úszógumitól. Mi ezekkel a gond? Májkrém A májkrémekkel az a probléma, hogy legtöbbször nem, vagy csak nagyon kevés májat tartalmaznak, darált belsőségeket, és magas zsírtartalmú részeket, ételszínezéket viszont annál inkább.

Fontosak az ízek, a finom ételekről nem kell lemondani! Pár évvel ezelőtt nálam megvolt az elhatározás, fogyni szeretnék mit egyek amikor elkezdtem az életmódváltást, akkor azt tapasztaltam, hogy a diétás ételek nem elég ízesek, nem nyújtják azt az élvezetet, amelyet én mindig is keresek az ételekben. Szinte minden fogyókúrás elmélet azt vallja, hogy nem fontos, hogy élvezd az ízeket, csak az, hogy fogyjál.

Ezzel nem tudok egyetérteni. Nekem igen is fontos, sőt talán a legfontosabb az ízélmény. Kipróbáltam jó néhány diétát, de mindegyiket azért hagytam abba, mert észrevettem, hogy az elfogyasztott ételek nem nyújtanak számomra boldogságot. Napokig levert és rosszkedvű voltam. Depresszióm oka pedig csakis az unalmas ízek voltak. A gasztronómia fontos szerepet játszik az életemben. Valahogy össze kellett hoznom a kettőt. Fehérjedús, diétás reggeli Az Enni és Fogyni módszer kifejlesztése Minden ember különböző.

Valaki könnyedén le tud mondani például a tejtermékekről, valaki pedig nem szeret túl sok húst enni, míg mások húst esznek hússal. Mindenkinek meg kell találnia a saját diétáját. Akinek a testépítős diéta vált be, csinálja azt, aki a paleóra esküszik, az folytassa nyugodtan, mert számára talán az az ideális.

A gond az volt, hogy nekem egyik diéta sem jött be. Mindegyikből átvettem azt, ami tetszett, de a saját ízlelőbimbómra akartam kifejleszteni.

Változatosan, finom ízekkel, egészségesen és boldogan akartam diétázni, és ez sikerült is. Ez lett az Enni és Fogyni módszermellyel kb. Mi az alapja a módszernek?

Ha túl sok, vagy nem megfelelő minőségű szénhidrátokat fogyasztasz, azzal megemeled az inzulinszintedet. A magas inzulinszinttel pedig az étvágyad is nagyobb lesz.

Az inzulin egy olyan hormon, mely tulajdonképpen a raktározásért felelős. A magas inzulinszint nem teszi lehetővé, hogy elkezdődjön a zsírraktárakból a kiürítés.

10 étel, amit soha ne egyél, ha fogyni akarsz

Mitől lesz magas az inzulinszinted? A sok, nagy adagban fogyasztott rossz minőségű szénhidráttól. Például egy nagy szelet csokitorta elfogyasztásától. Ilyenkor a vérbe nagy mennyiségű vércukor kerül.

fogyni szeretnék mit egyek

Az inzulin azért felelős, hogy a vérből eljuttassa a vércukrot a megfelelő helyre. De minél nagyobb adagokban kapja a vércukrot és minél többet, annál nehezebb a munkája.

Egy idő után, pedig rááll a szervezet arra, hogy a folyamatos magas inzulinszint miatt nem engedélyezi a zsírvesztést, mivel a magas inzulinszint miatt létrejön egy másik enzim is, mely azért felelős, hogy védje a zsírsejteket attól, hogy lebontásukból energiát tudjon nyerni a szervezetünk.

Zsírépítő étel Tehát, aki folyamatosan nagy mennyiségű fehér cukrot és fehér lisztet tartalmazó ételeket fogyaszt, az ne számítson gyors zsírvesztésre, mert fogyni szeretnék mit egyek szervezete már letiltotta számára.

Azért nem megfelelőek ezek az ételek, mert gyorsan bomlanak le glükózzá, ezáltal gyorsan emelik meg a vércukorszintet. Erre a szervezet ellenreakciója az, hogy nagy mennyiségben bocsájt ki inzulint, hogy gyorsan el tudja szállítani a vérből a megnövekedett vércukor mennyiséget elsődlegesen az izmokba és a májba. Viszont egy idő után ide már nem fog kelleni több tápanyag, így a felesleg megy a tartalékraktárba és építi a nem éppen esztétikus zsírpárnáinkat.

Mit együnk akkor, hogy ne növeljük, hanem csökkentsük a zsírpárnáinkat? Én ezeket az alapanyagokat használom a cukor és fehér liszt nélküli sütéshez-főzéshez: cukor helyett: xilit, eritrit, stevia fehér liszt helyett: zabpehelyliszt, teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, gluténmentes lisztek: rizsliszt, kókuszliszt, stb.